Varde ljud

Den här bloggens undertecknad lyssnade en gång för ett otal år sedan på Ondskan som ljudbok. Det var en högst angenäm upplevelse men sedan dess har det tagit stopp. Jag blir för rastlös helt enkelt, uppläsaren läser så mycket saktare än vad jag gör. Och när ska jag ens lyssna? Förvisso att jag faktiskt skulle kunna virka samtidigt som jag ”läser” en bok. Det är lockande kan jag medge men njae. Sen hände något. Undertecknad blev sjuk, sjuk som hon aldrig varit förr och i vad är det ingen som vet men det enda jag gjorde var att ligga i ett mörkt rum och sova. Jag vaknade till emellanåt och orkade faktiskt facebooka eller bloggläsa nån minut men sen var det dags att sova igen. Så där låg jag helt däckad i några dagar och sedan halvt däckad de övriga. Nu är det äntligen bättre.

Men det som jag en gång orkade var att, tack vare någon bloggares tips, klicka in mig till sverigesradio.se och där lyssna på Juli Zehs Stopptid i uppläsning av Björn Kjellman. Boken var sisådär men för en gångs skull var det skönt att bara lyssna. Efter den klickade jag mig in på en gratis provmånad hos Mondo och valde såklart God Jul av Jonas Karlsson och uppläst av densamme. Boken var fantastisk och att få ligga i mörkret med Jonas Karlsson i öronen var härligt! Han läste den väldigt bra. (Har jag sagt att jag ääälskar Jonas Karlsson?)

Blir det några fler nu då? Njae, jag är faktiskt inte säker på det men det var åtminstone en ljuvlig kort romans!

Kommentera

