Läsplanering november 2014

Det var väl skönt att jag avslutade oktober med en massa lustläsning för i november blir det nog bara måsteläsning, vilken i och för sig kan vara lustfylld den med! Jag hoppade ju på ett erbjudande om att läsa lite Augustprisböcker och har hunnit med en i helgen och har fyra kvar:

  • Mördarens apa
  • De utvalda
  • Plundrarna
  • Erik och Margot

Jag hade nog inte valt någon av dessa självmant  men det tycker jag kan vara lite kul ibland så att man får nya infallsvinklar.

Bokcirkelns nästa bok blir Det eviga folket är inte rädda men så ville vi klämma in en anledning att glöggfika också så vi lade på julnovellen The Gift of the Magi. Det är möjligt dock att jag spar dessa till december då jag har ganska mycket läsning ändå i november och vår träff ligger ganska långt fram.

Jag började ju på Älskarinnorna men den får pausas lite nu så att jag först och främst hinner med Augustböckerna. Jag vill gärna också läsa nomineringarna till Lilla Augustpriset! Men det finns ju en hel vecka kvar av november efter prisutdelningen så då hinner jag förhoppningsvis med Jelinek.

Kommentera

