Läsplanering oktober 2014

I anslutning till helgens jerka måste vi såklart leverera en läsplanering! Det blev ingen dylik för september men det var så mycket annat som skulle styras upp då.

Vi börjar väl med att titta på månadens ”måsteböcker”: I Tre på Tre har jag åtagit mig att läsa klart Utvandrarsviten. Detta sammanfaller med bokcirkelns inplanerade teaterbesök i början av november där vi ska se Utvandrarna på Dramaten. Invandrarna läste jag faktiskt ut igår så nu behöver jag avverka både Nybyggarna och Sista brevet till Sverige denna månad. Så länge jag prioriterar lästid är det inget problem för jag ÄLSKAR böckerna!

På grund av detta har bokcirkeln ingen annan bok denna månad då vi efter teatern kommer att diskutera hela serien och jämföra föreställningen med böckerna. Det kommer bli sjukt kul!

Jag har tre månader på mig att läsa klart min feministiska femma så det börjar bli läge att fokusera på de två kvarvarande böckerna. Jag måste också se över mina geografiska läsutmaningar för att fundera på hur jag bäst kan komplettera där. Men jag har ingen lust just nu att detaljstyra detta nu utan får se vad jag känner för.

Jo, det trillade ju in ett recex också, lite skräckläsning i form av Parasitus av Christian Johansson som jag ska ta itu med under månaden.

Kommentera

