Error: Månadssummering augusti 2014

När jag snabbläddrade igenom min feedly idag på bussen så såg jag ett inlägg från Jennys bokstavliga vardag om hennes augustiläsning. Men juuust det slog det mig, jag har ju helt missat att göra min månadssummering. Så nu satte jag mig ner efter dagens alla måsten, träning och läxor för att skriva inlägget. Då bara säger datorn så här ”error – ingen bok utläst under augusti”. Jag bara: Näe, Utvandrarna läste jag väl ändå ut i augusti, jag var ju på bokcirkel om den 14 augusti även om jag vet att den inte var utläst då. Men datorn envisades med att säga nej och hänvisade till en facebookpost daterad 4 september där jag skrev att jag läste några ord Moberg emellanåt. Och det var inte Invandrarna för den har jag inte ens börjat på.

Ja, vad säger man. Detta är inte längre en blogg utan inlägg, det har avancerat till en blogg utan lästa böcker!

Jag inser att det är ohållbart och måste sparka igång läshjulet igen. Därför stryker jag planen på att recensera Utvandrarna just nu och går och lägger mig i sängen och fortsätter läsa Stål istället. Jag får väl haka på Sydsvenskans initiativ helt enkelt. Synd att jag flyttat från Malmö då bara.

 

Kommentera

