Mitt boktiteljag

Ingen har väl missat nya bokbloggen Kulturkollo och därifrån kommer denna enkät där man använder sig av titlar i sin bokhylla. Man får såklart hitta på egna fraser att fylla i med titlar men då jag är lat tog jag helt enkelt Lyrans rakt av:

Jag är: Namnsdagsflickan två gånger om året och bägge i maj!

Jag gillar: Mina fräknar. De syns mest efter en solig dag och försvinner dock ganska snabbt.

Jag avskyr: Kungens barn. Inte personligen då utan jag syftar på hela monarkigrejen som är helt surrealistisk.

Jag önskar: En sekund i taget och många av dem. Ibland lever jag lite mycket i framtiden.

Jag är bra på: Artighetsreglerna. Den biten lyckades mamma lära ut och jag tycker mig ha lyckats med mina barn också.

Jag håller mig undan: Maraton och andra långlopp tills jag är klar med min utbildning men sen har jag mer träningstid och tänkte ge mig på dem!

Jag är rädd för: Efter mörkrets inbrott. Jo, jag har alltid varit lite mörkrädd även om det börjar bli bättre nu.

Jag hoppas att: Ett ufo gör entré. Det vore väl ändå häftigt, såvida det inte blir som i Mars attacks…

Kommentera

