Nu ska jag göra något svårt

och det kommer inte att bli rättvist men jag vill få det gjort så jag kommer att försöka. Det jag ska göra är att ta tag i årets alla liggande recensioner, närmare bestämt 16 st. Jag är egentligen less på ursäkter från folk om varför de inte bloggar när det faktiskt inte finns någon som tvingar dem. Om du också är det kan du klicka vidare nu.

Ändå är jag en sådan som ursäktar mig gång på gång samtidigt som jag bara VILL ha min blogg som en läsdagbok, det är en jätteviktig del. Trots detta drar jag mig många gånger för att recensera. Jag vet inte varför. Jag ställer vissa krav på mig själv och gillar inte minirecensioner. Andra får gärna skriva dem men för egen del så vill jag ha mina tre punkter: varför jag läste boken, vad den handlade om och vad jag tyckte om den. Men när jag sitter trött bland alla andra åtaganden som pockar så förmår jag ofta inte ens börja på en sådan jobbig recension. Det är enklare att bara läsa en ny bok (eller att spela lite hästspel). Samtidigt gillar jag verkligen bloggandet, bloggkulturen och hela bokbloggsfären! Det är många som hittat hit nu igen och som kommenterar och det är så roligt! Så nu kör vi. Recensioner av böcker jag knappt minns vad de handlar om!

5 responses to “Nu ska jag göra något svårt

  1. Hästspel? Vill veta mer 🙂

Kommentera

