Här är årets tre på tre

Det tog mig lååång tid att bestämma vad jag skulle läsa i årets Tre på tre. Historiskt sett hitintills så kör jag vartannat år en trio som jag fixar (hej 2012 och 3 x Gardell) och vartannat år följaktligen en trio som jag inte fixar (hej 2013 och 3 x  Oksanen). I år är det alltså dags för en lyckotrio och därför har jag bestämt mig för…

3 x Utvandrarserien!

Näe, jag ska inte läsa hela serien tre gånger men så här ligger det till. Bokcirkeln hade under sommaren bestämt att vi skulle läsa Utvandrarna. Nu råkade jag få lite annat (*host* hästspel) och sådant i vägen så jag läste inte ens ut boken. Men jag bläddrade fram till slutet innan träffen och jag har faktiskt också läst den för typ 25 år sedan. Vilket inte säger så mycket för jag blev faktiskt förvånad att den slutade där den slutade (eller så läste jag mer av serien då, det minns jag inte).

Hur som helst så håller jag nu på att avsluta den (på riktigt) för jag vill läsa den och den är sjukt bra! Nu bestämde bokcirkeln, som också råkar vara en kulinarisk cirkel och vi är starkt på gång som kulturcirkel, att vi ska gå och se Utvandrarna på Dramaten i höst! Yay! Det var vansinnigt svårt att hitta en dag när alla kunde och då vi slapp sitta längst bak på tredje raden men det gick och i början av november ska vi alltså se föreställningen.

Alltså blir det perfekt för mig att läsa klart Utvandrarna nu i augusti och sen Invandrarna i september, Nybyggarna i oktober och Sista brevet till Sverige i november och därmed har jag en vinnande tre på tre-trio!

invandrarna_pocketnybyggarna_pocketsista-brevet-till-sverige

 

 

 

 

 

2 responses to “Här är årets tre på tre

  1. De där tre funderade jag först på att ta eftersom jag läst bok ett. Men jag valde istället bok 2, 3 och 4 i stads-serien av Per Anders Fogelström.

    • Jag läste Mina drömmars stad-serien i samma veva som jag läste Utvandrarna förra gången (tack högstadiets svenskfröken för det) och vill gärna läsa om den med. Kul att vi ändå kör lite snarlikt!

Kommentera

