En smakebit på søndag: Canada av Richard Ford

en smakebit

Jag har aldrig tidigare varit med på smakebits-söndagarna men jag blev så förtjust i det kapitel jag läste igår att jag bara ville dela med mig lite.

Det är alltså norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten som varje söndag uppmanar bokbloggare att just välja ett stycke ur aktuell bok för få möjlighet att väcka nyfikenhet och intresse för den bok du för närvarande läser. Aktuella smakbitar hittar du här.

Jag läser Canada av Richard Ford där sonen Dell berättar om det bankrån som hans föräldrar genomförde, vad som ledde fram till det och förmodligen vad som hände sedan (jag har inte hunnit mer än halvvägs). Smakbiten kommer från kapitel 24 och pappan har precis frågat Dell och hans syster Berner om de vet vad ”making sense” betyder och sedan svarar han själv:

canadaI just want you to learn an important lesson about life. Some things you have to accept and understand – even if they don’t make sense at first. You have to make them make sense. That’s what grown-ups do.

 

 

7 responses to “En smakebit på søndag: Canada av Richard Ford

  1. Tack för en intressant smakbit!

  2. Tack för smakbiten!

  3. Jag önskar verkligen att jag kunde få allt att ”make sense”… Tack för smakbiten!

  4. Den låter intressant! Det där att make it making sense som vuxna gör, det är väl det som ger livslögner…

  5. Jag började läsa den här tidigare i år, men kände inte att det var rätt tid för den så jag lade den åt sidan igen. Kanske läser jag den senare i år. Tack för smakbiten 🙂

  6. Gillade smakbiten, tack 🙂

Kommentera

