Bokbloggsjerka 7-10 feb

Sista dagen att svara på veckans bokbloggsjerka:

Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup plan att dela med dig av?

Jag har sagt det många gånger förr men jag gör det gärna igen: Bloggen är som min läs- och tankedagbok där jag bl.a. skriver små texter om mina lästa böcker för att när seniliteten sätter in kunna minnas vad de handlade om. För att tillfredsställa mitt lystmäte vad gäller listor, onödiga fakta och total kontroll så använder jag mig utav Library Thing och du hittar mitt bibliotek här! Jag är lite ojämn emellanåt på att uppdatera mitt LT men när jag väl gör det så gör jag det ordentligt. Ibland tänker jag att det vore fint med en sådan där söt fysisk skrivbok också men jag skulle nog aldrig hinna/orka med en sådan.

4 responses to “Bokbloggsjerka 7-10 feb

  1. Jag är hopplös på att komma ihåg vad jag läst. Händer ofta att jag köper en ny bok och efter några kapitel inser jag att jag redan läst den… Jag behöver hjälp för minnet. Jag kör excel, funderar på Book Collector och numer recenserar jag alla böcker jag läser på min blogg.

  2. De där små, söta anteckningsböckerna skulle jag så gärna vilja använda också, men det blir aldrig så.

Kommentera

