Projekt Recensionsexemplar statusuppdatering

Lika pinsamt som det var att krypa till korset och erkänna att jag hade massor av olästa recensionsexemplar här hemma, lika befriande skönt känns det nu att jag faktiskt tog mig i kragen och läste hela 7/9 denna månad! Hade jag skippat Nyckeln hade jag kanske hunnit med alla nio men det hade jag ingen lust med. Man kan tro att det är ett olustigt jobb jag utfört men det är det inte alls. Det handlar bara om att rec.exet ändå får en sorts måste-stämpel på sig och när högen blir för stor så bär det emot att hugga tag helt enkelt. Jag har lovat mig själv att ligga lägre på rec.ex-fronten i år och istället bara notera många av de böcker jag är nyfiken på. De kommer att finnas kvar även nästa år och istället ska jag fokusera på mina hyllvärmare men ett och annat rec.ex kommer såklart slinka igenom. När det gäller barn- och ungdomsböcker tänker jag dock tvärtom för där vill jag gärna hålla mig à jour med nya böcker.

Hela januari har jag i princip vikt åt detta projekt och vilka blev då de lyckliga sju?

För Bokdivisionen

  • Den levande av Anna Starobinets, mars 2013
  • Tisdagskvinnorna av Monika Peetz, maj 2013
  • Jag har lagt min sjukdom på dig av Karin Tidbeck, juni 2013
  • 1989 : leva eller överleva av Linda Skugge och Sigrid Tollgård, nov 2013

För Barnboksprat

  • Tur gånger tre av Sheila Turnage, mars 2013
  • Gustava & Tex och den heliga cirkusstrutsen av Martin Widmark m.f., april 2013
  • Kungen kommer av Jo Salmson, maj 2013
  • Jag glömmer aldrig Pascal & Ingen vanlig sommar av Linnéa Berglund, dec 2013

Ingen enda bok har dock recenserats ännu utan jag fokuserade på att bara läsa, läsa, läsa!

Kommentera

