Bokbloggsjerka 10-13 jan

Dags för veckans och årets första bokbloggsjerka:

Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka? 

Jajamensan. Nu vet jag om att jag inte alltid är så bra på att fullfölja utmaningar och att de dessutom kan ha en stressande effekt på mig så därför försöker jag i år att vara lite smart när det kommer till att välja utmaningar.

Riktiga utmaningar är väl egentligen i nuläget bara min egna Feministiska femman där jag innan 2014 är till ända utmanar mig själv att läsa fem böcker ur den feministiska litteraturkanonen och Pocketlovers Kaosutmaningen 2.0. Den sistnämnda har jag mer tänkt att antingen bara pricka av vid årets slut eller att möjligtvis konsultera som inspirationslista om jag någon gång skulle ha svårt att välja ny bok.

Utöver detta har jag tagit mina litterära nyårsambitioner för året och satt upp dem på min utmaningssida för att jag ska påminnas om dem lite oftare än vad fallet blev förra året. Punkterna är:

  1. Jag ska läsa minst en bok från varje världsdel.
  2. Jag ska läsa böcker från fler än 12 länder.
    (dvs. så många länder som jag läste böcker från 2013)
  3. Jag ska läsa många av böckerna som redan står i min hylla.
    (men jag har inget specifikt antalsmål)

Min feministiska femma gör också att jag åker med på Feministbibliotekets Klassiska kvinnor-utmaning och mina två första nyårsambitioner gör att jag hakar på och dagarna går’s #världsutmaningen2014. Vi är flera som har haft liknande tankar i år vilket gör det hela enklare!

4 responses to “Bokbloggsjerka 10-13 jan

  1. Ser verkligen fram emot Kaosutmaningen! 🙂

  2. Det finns så många roliga och intressanta utmaningar så det gäller att gallra lite. Kaosutmaningen är jag också med på 🙂

Kommentera

