Mina nomineringar till bokbloggarnas litteraturpris 2013

Som jag har dragit mig för att skicka in mina nomineringar och när jag väl satte mig och funderade över det insåg jag varför: Årets bästa böcker för mig är inte utgivna i år. Jag har förmodligen inte läst de böcker ännu som skulle ha blivit årets bästa läsupplevelse bland utgivningar 2013 (läs Nyckeln eller Expeditionen). Jag ville ändå skicka in ett par starka fyror till nominering och så här blev mina val:

Välkommen ut på andra sidan av AnnaMaria Jansson
Slottet av is av Janina Kastevik
En sekund i taget av Sofia Nordin
Marcelo i den verkliga världen av Francisco X Stork

Tre barn- och ungdomsböcker blev alltså resultatet! Än hinner du också vara med att rösta, i ett fåtal dagar till.

Du skickar dina nomineringar, en eller flera, till pjp@breakfastbookclub.se, tillsammans med en länk till din bokblogg, senast 31 december 2013. Böckerna du nominerar ska vara utgivna i Sverige under 2013

Kommentera

