Top Ten Tuesday – Nya författare

Det var bra länge sen jag hakade på Top Ten Tuesday men efter en extra lång arbetsdag behövde jag göra något slött en stund. Veckans lista har rubriken:

Top Ten new to me authors of 2013

Jag är ledsen att säga det men mitt läsår 2013 har inte innehållit särskilt många nya författarbekantskaper som fått mig att bli euforisk och vilja läsa allt av dem. En del böcker har varit riktigt bra men jag är ändå inte sådär galet sugen på att nödvändigtvis läsa mer av författaren. Jag kommer att gå in mer på detta längre fram under den roliga utvärderingen av läsåret men nöjer mig så länge med att lista de tio bästa för mig nya författarna detta år bjudit på.

  1. Alice Munro
  2. J.K. Rowling
  3. Silke Scheuermann
  4. AnnaMaria Jansson
  5. Sjón
  6. Gustave Flaubert
  7. John Green
  8. Julian Barnes
  9. Janina Kastevik
  10. Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
4 responses to “Top Ten Tuesday – Nya författare

  1. Jeg har heller ikke lest så mange nye forfattere, føleg ejg for det meste har lest serier fra forfattere jeg alt kjenner til. Har bare lest noe fra John Green og J.K. Rowling tidligere, og begge er fantastiske forfattere! 😀

  2. John Green har jag fortfarande inte läst något av, men det kommer, det kommer 🙂

Kommentera

