En missad bloggfödelsedag!

Jahaja, här sitter jag i godan ro och har för mig att bloggen fyller år imorgon. Så loggar jag in för att knåpa ihop dagens lucka och ser då en notis från wordpress som säger Happy Anniversary idag. Jag känner mig i alla fall misstänksam och går bakåt ett år för att kolla förra årets födelsedagsinlägg. Det var minsann på den 7 dec och en sista koll ger vid handen att jag skrev mitt första inlägg den 7 dec 2011. Måhända är det något med klockor och tidszoner som inte stämmer men härmed utropar jag en gång för alla den 7 dec 2011 som bloggens födelsedag (måste nog anteckna detta någonstans) och får då därtill utbrista ett rungande Hurra i efterskott för gårdagens totalt missade födelsedag.

Jag firade genom att vara bortbjuden på middag och det var en hyfsad resväg dit vi for så jag hann läsa en hel del i HP7. Dessutom kom vi hem i så pass sinnlig tid att vi kunde titta klart på HP6 vilken vi börjat se under fredagskvällen. Det kan väl gillas som ett bra firande?

Förra året hade jag en liten tävling där jag bad om fina boktips och det är lite skämmigt att erkänna att jag inte tagit tillvara på tipsen särskilt väl. Jag har det fortfarande på min to do-lista att rensa och göra om lite i min vill läsa-lista men det är ett projekt som kräver tid och sinnesro och sådant har jag inte för närvarande. Pga min arbetsbörda så hoppar jag över en tävling på denna födelsedag men det kan väl finnas andra fina datum som man kan fira på. December är överlag en korkad månad att ha skaffat sig en bloggfödelsedag på eftersom att jag alltid har så mycket att göra i december på jobbfronten, skolfronten, barn-som-ska-fylla-år-fronten och sist men inte minst planera-inför-jul-fronten! Hade jag inte varit så ivrig så hade väl januari varit en mycket bättre månad för födelsedag!

 

6 responses to “En missad bloggfödelsedag!

  1. Stort grattis till bloggen!

  2. Grattis! Och jag är säker på att bloggen förlåter dig.

Kommentera

