fiktivnovember Del 2

Sådär lagom sent svarar jag på fråga nr 2 men jag var tvungen att tänka igenom den ordentligt så att jag inte missade något. Trots det ihärdiga tänkandet är jag ändå inte säker på att jag inte förbisett någon sjusärdeles upplevelse. Mina kulturella upplevelser brukar bestå av övervägande filmtittande hemma med barnen, en handfull eller två konserter, någon enstaka teater och någon enstaka biofilm.

Fråga 2: Berätta om din bästa ickebokliga fiktivitet i år!

I år har jag inte sett någon magisk konsert men ett par trevliga spelningar har jag varit på. Teatermässigt avnjöt jag moment:teaters Ett dockhem i våras vilken var fantastiskt bra. Film har jag sett i drivor med mina två söner och just nu är vi inne i en superhjältefas där vi avverkat en Avengers-box, två Fantastic four-filmer och för tillfället jobbar vi på X-men-boxen. Jag har aldrig direkt gillat actionfilmer men av någon anledning så har jag verkligen uppskattat denna superhjältekavalkad. Jag erkänner att de inte är det bästa ur genussynpunkt även om det faktiskt finns ganska många starka kvinnliga karaktärer i flera av dem också. Troligtvis är det sammanhanget som gör att jag gillar detta så mycket, detta att det är en upplevelse som jag delar med mina barn och vi får något gemensamt att prata kring och relatera till. På väg till skolan väljer vi våra krafter och sen vi slåss mot olika fiender under hela vägen.

Allra bäst tycker jag om Avengers-boxen och då vi avslutade den nu under oktober så var det med stora förväntningar som vi förra helgen såg Thor – the Dark World på bio. Vi blev inte det minsta besvikna utan satt trollbundna under hela filmen och längtar nu vi intensivt efter tredje filmen, när den nu behagar komma. Så i detta nu sätter jag nämnda biobesök med mina barn som årets bästa ickebokliga fiktivitet!

Om du också vill vara med och tävla så klicka in dig till Fiktiviteter!

2 responses to “fiktivnovember Del 2

  1. Det är något alldeles extra att få dela tittningsupplevelser med någon, och särskilt barnen kanske. Jag längtar tills mina blir så stora att vi får visa varandra nya favoriter!

Kommentera

