Läsplanering november

Äntligen november! En månad som verkar ha dåligt rykte men för mig betyder den födelsedag och det är väl alltid trevligt. Även om jag inte tänker fira nå’ värst då jag har händerna fulla med annat. Ska jag hinna läsa något då? Mja, jag hoppas det. Månadens bokcirkelbok är Madame Bovary som jag kommit runt en tredjedel i och gillar väldigt mycket. Tillsammans med ett gäng på facebook läser jag Dear life (Brinnande livet) av Alice Munro som vi sedan diskuterar novell för novell. Ett fint initiativ av Anna på och dagarna går… och en bra anledning för mig att hugga tag i tidigare olästa Munro. Rec.exet Plommonträdet damp ju ner häromdagen så den ska jag försöka hinna med och sen så skulle jag väldigt gärna vilja läsa Harry Potter and the Half-Blood Prince under november så att jag kan ta sista boken i december. Någon barn- och ungdomsbok från listan vore bra om jag klämde in också men vi får se.

Kurslitteraturen då undrar såklart alla ni nyfikna? Jo, nu är det SO som gäller två månader framöver så det blir en del böcker om samhällskunskap, geografi, historia och religion lästa också.

Kommentera

