Månadssummering Oktober 2013

Förra månaden slog jag världsrekord genom att stoltsera med en enda utläst bok, dessutom en bok för 9-12-åringar! Denna månad var det därför lätt att åstadkomma ett aningens fylligare resultat.

Lästa böcker oktober 2013:

  • Bridge to Terabithia av Katherine Paterson
  • Sveket av Pia Hagmar
  • En man som heter Ove av Fredrik Backman
  • Harry Potter and the Order of the Phoenix av J.K. Rowling

Ok, halva Ove och strax under halva Harry Potter läste jag i september men det är inte så petigt. Bridge to Terabithia var en kursbok som jag gillade men inte har hunnit skriva om. Dessutom måste jag dissekera den lite i helgens kursportföljskrivande så jag får se hur mycket jag vill veta av den efter det.

Förra månaden hoppade jag över att redovisa hur det gick för mina nyårslöften och jag måste erkänna att jag inte riktigt kommer ihåg dem. Hm, dags för en repris kanske:

1. Jag ska läsa fler böcker på engelska.
2. Jag ska läsa fler utomeuropeiska böcker.
3. Jag ska läsa någon bok från varje världsdel.

Aha, ok. Det börjar dra ihop sig för årsbokslut även om vi inte är där riktigt än, men jag kan starkt se redan nu att jag ligger väldigt mycket back på punkt 2 och 3. Punkt 1 får nog ett hyfsat resultat, jämfört med förra årets antal då.

Månadens statistik:

BÖCKER

Totalt antal lästa böcker: 4
Svenska/engelska: 2 / 2
Pappersbok /e-bok: 3 / 1
Barn- och ungdomsböcker: 3
Novellsamlingar: 0
Noveller: 0

FÖRFATTARE

Totalt antal lästa författare: 4
Kvinnor/män: 3 / 1
Levande/döda: 4 / 0
Antal författare jag läste för första gången: 2

GEOGRAFI

Antal böcker per världsdel:

      • Afrika: 0
      • Asien: 0
      • Europa: 3
      • Nordamerika: 1
      • Sydamerika: 0
      • Oceanien: 0

Antal böcker per land:

    • Storbritannien 1
    • Sverige: 2
    • USA 1
Kommentera

