Nätdagböcker

Jag nämner ju ibland att jag rent tekniskt är intresserad av att skriva en bok men att jag saknar en idé. Skriva är ju roligt så ibland försöker jag mig på att åtminstone skriva dagbok men det går sisådär och allra mest si. Särskilt sedan jag började blogga då jag liksom inte hinner med att skriva på flera olika ställen samtidigt. Jag har testat både Penzu och Livejournal och bägge två är bra – men jag skriver ju aldrig!

Nu, när jag inte bloggar så mycket som jag förmodligen borde, så läste jag i senaste numret av Skriva (jo, jag har avbeställt alla tidningar nu men jag hade några betalda nummer kvar!) om en sida som heter ohlife.com där dagboksidén ser ut som så att du varje dag (eller vecka om du vill) får ett mejl med en fråga. Du svarar på mejlet och ditt svar publiceras då på din egen dagbokssida, där bara du kan läsa den. Nu har jag bara testat två dagar och bägge dagarna har frågan varit typ ”How did your day go?” men jag hoppas så klart på varierande frågor och gärna av underlig art. Självklart får jag väl skriva vad jag vill ändå men jag tyckte det var en kul idé med frågor så att man kanske fick en annorlunda vinkling på det man skrev. Jag får återkomma med en rapport längre fram.

One response to “Nätdagböcker

  1. Pingback: Dagboken en odyssé eller stillestånd? | Bokdivisionen

Kommentera

