Halsdiss och Bovaryhiss

Veckans diss: Kollade i min träningskalender och insåg att 22 av 26 oktoberdagar var markerade med ”sjuk” och att jag genomfört ett träningspass. Min hals och tillhörande luftvägssystem har genomgått någon slags metamorfos under månaden och jag har provat på de flesta, oangenäma, känslor man kan ha där och den känslan jag har just nu driver mig till vansinne.

Veckans hiss: Någon sa att Madame Bovary var tråkig men häromkvällen när  jag låg och läste om Emmas liv och längtan så bara sögs jag in i hennes känslovärld och fick tvinga mig själv att lägga bort boken och sova. Även om jag inte överhuvudtaget sympatiserar med hennes längtan efter lyxliv så känner jag med henne, och det är precis vad jag är ute efter när jag läser!

Kommentera

