Läsplanering oktober

En bit in i oktober är det hög tid att fundera på om jag ska bräcka september månads läsmängd! 🙂

Jag hoppade ju av Harry Potter-cirkeln men är nu 600 sidor in in the Order of the Phoenix och jag vill väldigt gärna läsa klart den. Den andra cirkeln är jag fortfarande med i och där hade vi enats om Samarbete med fluga som skulle varit utläst i måndags. Jag fick dock veta för några veckor sedan att jag skulle delta i ett möte och inte kunde närvara vid bokcirkeln vilket gjorde att jag aldrig kom längre än 40 sidor in i novellsamlingen. Mina enda tankar om boken så långt var att den kändes som flödesskrivning blandat med tweets. Jaja, hur som haver så är novembers bokcirkelbok ingen mindre än Madame Bovary! Den vill jag verkligen läsa och dessutom vill jag ju ha den nya snygga utgåvan från Bonniers Klassiker. Men, det är möjligt att jag inte läser den förrän i november då vi just nu diskuterar att flytta fram nästa cirkeldatum. I skolsyfte har jag också lånat för mig tidigare okända Bridge to Terabithia vilken ska läsas och diskuteras vid nästa träff med klassen. Den verkar faktiskt spännande.

Annars då? Jag fortsätter min nya trend med att bestämma så lite så möjligt även om jag fortfarande älskar listskapande. Jag har fortfarande några Oksanen hemma från bibblan som jag lånat till Tre på tre (som jag ju hoppade av) och dessutom har jag inte läst ut Ove. Planerat eller oplanerat, mitt mål är att läsa fler böcker än jag gjorde i september!

Hand upp alla som tror jag klarar det! 😉

2 responses to “Läsplanering oktober

  1. Hand upp, ”tuppen ja” och allt det där 🙂
    Rackarns snygg Bovary!

Kommentera

