Månadssummering September 2013

I detta nu funderar alla [bokbloggare] febrilt på vem som kommer att få Nobelpriset men jag vet i alla vem som får septembers ickeläsningspris! Spänningen är olidlig, trumvirveln ljuder och priset går till ingen mindre än… Bokdivisionen!

Lästa böcker september 2013:

  • Tom och den Blå fågeln av Susanna Nissinen

En hel barnbok alltså. Får jag räkna med en halv Ove och runt 400 sidor i Harry Potter and the Order of the Phoenix? Eller att jag läste Torgor – minotauren för 7-åringen? Nu kanske någon petig typ undrar varför jag faktiskt får räkna med Tom och den Blå fågeln men inte Torgor-minotauren men den förstnämnda läste jag ensam, för att kunna recensera på Barnboksprat, medan den sistnämnda lästes för och ibland av 7-åringen. Stor skillnad där alltså!

Jag funderar febrilt om jag missat någon bok här men jag tror faktiskt inte det. Det känns som att jag långsamt dör både blogg- och läsdöden här… Men, jag gjorde andra bra saker i september; som att springa ett halvmaraton eller som att börja styrketräna eller som att ha tre kvällsmöten på jobbet eller som att tillbringa en halv dag i stenrummet på Naturhistoriska riksmuséet. Dessutom börjar jag faktiskt få lite kläm på vad en central determiner är och vad en postmodifier är och jag kan nästan skilja på finite och nonfinite verbs utan grammatikboken framför mig, fast jag behöver fortfarande öva på the functions of the prepositional phrase. Som kronan på verket har jag faktiskt lagt ner två läsutmaningar också!

Månadens statistik känns aningen överflödig men för att det ska bli enkelt vid årssammanfattningen så kör vi:

BÖCKER

Totalt antal lästa böcker: 1
Svenska/engelska: 1 / 0
Pappersbok /e-bok: 1 / 0
Barn- och ungdomsböcker: 1
Novellsamlingar: 0
Noveller: 0

FÖRFATTARE

Totalt antal lästa författare: 1
Kvinnor/män: 1 / 0
Levande/döda: 1 / 0
Antal författare jag läste för första gången: 1

GEOGRAFI

Antal böcker per världsdel:

      • Afrika: 0
      • Asien: 0
      • Europa: 1
      • Nordamerika: 0
      • Sydamerika: 0
      • Oceanien: 0

Antal böcker per land:

    • Sverige: 1
2 responses to “Månadssummering September 2013

  1. Ibland har man ju svackor, långa eller korta. Du kommer ur den förr eller senare! Bra jobbat med halvmaraton!!!

Kommentera

