Slänger in årets andra och kanske tredje handduk

Till Fabulerats stora glädje så slänger jag härmed in handduken på årets andra utmaning, nämligen Tre på tre. (tro nu inte att Fabulerat är skadeglad, hon gillar bara inte tvångsläsning!) Jag fullföljde åtminstone förra året och kan glädja mig åt det. I år ville jag läsa 3 x Sofi Oksanen, vilket jag fortfarande vill, men jag kommer bara inte till skott. Jag jobbar sedan länge på femte Harry Potter-boken och det är den jag vill njuta av just nu. Jag klämde lite på Stalins kossor men insåg att jag bara inte ville stressläsa den utan faktiskt läsa den när jag har tid och ork. För den delen har jag också hoppat av Harry Potter-bokcirkeln då vi snart skulle träffas och diskutera sexan och jag varken vill eller hinner stressa mig igenom femman. Det finns dock en stor chans att jag ändå läser alla Harry Potter-böcker i år då jag gillar dem väldigt mycket.

Sincerely Johanna har tryckt på pausknappen vad gäller bloggandet vilket jag till fullo förstår men jag gör inte det helt utan jag skalar bara långsamt bort alla måsten och så skriver jag något när lusten  faller på och tiden faktiskt räcker till.

Så vad gör jag nu för tiden då? För det första jobbar jag fortfarande på mitt nya krävande jobb vilket jag dock börjar få ett gott grepp om. För det andra sprang jag de 21098 metrarna med ett för mig lyckat resultat, hela 30 s snabbare än målsättningen! Nu vill jag inte tappa den form som jag byggt upp utan jag fortsätter springa och har dessutom äntligen investerat i ett gymkort för att jobba lite på muskelbyggandet. Sen så pluggar jag ju fortfarande, just nu funderar jag över saker som whether the adjective phrases are being used attributively or predicatively, if the adverbials modify particular clause elements or the clause itself och skillnader mellan restrictive och non-restrictive clauses.

Nu är ni åtminstone uppdaterade!

6 responses to “Slänger in årets andra och kanske tredje handduk

  1. Bra jobbat med löpningen. Det är som sagt väldigt inspirerande. Och jag håller med Fabulerat om att måste-läsning går bort. Därför jag valde med att hänga på Tre-på-tre utmaningen i år.

  2. Nej, hakar man på utmaningar och sånt så får det inte förstöra läsglädjen, då har det ju helt fel verkan. Hoppas du behåller läslusten i alla fall!

  3. Hahahaha! Ja, HURRA vad jag gläds! Jag firar med kladdkaka i denna stund, faktiskt. Angående löpning, avbrutna läsutmaningar och krävande studier säger jag: BRA jobbat! Glass och ballong till dig.

    • I brist på glass och ballonger fick det bli jasminte och chips (intressant kombination) och jag kan tala om att det var skitjobbigt att försöka skriva på datorn med chipskladdiga fingrar!

Kommentera

