Bloggbonanza med skam och struktur

Jag är inte stolt över att jag har dragit på mig alldeles för många barn- och ungdomsböcker som blivit liggande. Särskilt inte när mina fellow bloggkolleger hade kunnat tagit dem istället. Jag har definitivt lärt mig något av detta och inser att jag inte hinner med så många sådana böcker som jag tror, särskilt inte som jag tenderar att dra på mig andra måste-böcker i form av bokcirklar, utmaningar m.m. Jag har också under våren tvingats prioritera mina göranden där jobbet, studierna och familjen såklart kommer först. Jag har också tagit itu ordentligt med min träning vilket tar en del tid. I höst ska jag ju dessutom börja nytt jobb, inte bara ny arbetsplats utan också nya arbetsplatser då jag ju byter från förskola till förskoleklass. Detta kommer gissningsvis göra att den tid arbetet tar utökas. 

Nu sitter jag i alla fall här sedan ett par dagar och skriver så många recensioner jag hinner efter jobbet. När jag inte orkar tycka längre så fixar jag med det strukturella i recensionerna och jag har precis scannat nio böcker och ska redigera de bilderna. Note to self: Dygnet har fortfarande bara 24 timmar.

Kommentera

