Inga läxor mer men annat grums

Man kan nästan tro att jag trillat av pinn men nejdå. I fredags lämnade jag dock in terminens sista hemtenta och har nu officiellt sommarlov från studierna. Dessutom har jag därmed avklarat halva Grundlärarprogrammet F-3! En fantastiskt skön känsla. Dessvärre har jag fortfarande ett litet smolk i glädjebägaren men jag hoppas innerligt att det kommer att lösa sig inom snar framtid.

I fredags hämtade jag också ut min nummerlapp till ett motionslopp nästa helg och därefter blev jag förkyld! Nu hade jag bara några lätta pass kvar innan tävlingen men det ingick ju inte alls i planerna att bli sjuk. *suck*

På grund av båda dessa händelser har jag i alla fall under helgen läst ut både Till bristningsgränsen och En gåtfull vänskap och jag ser fram emot att få läsa nästan vad jag vill i sommar, förutom de ca 20 måste-böckerna. Jag har dock ett litet gäng obloggade böcker på samvetet och jag vet att det bara blir värre ju längre det lider eftersom jag allt mer glömmer bort vad de handlar om. Just nu skyller jag på förkylningen men jag ska försöka beta av dem så fort jag orkar.

4 responses to “Inga läxor mer men annat grums

  1. Sommarlov – yej! Krya på dig!

  2. Vad kul med lopp! Krya på dig tills dess och grattis till hälften klarat på lärarprogrammet.

Kommentera

