Nya, nya Adlibris – var tog blogglänkarna vägen?

Adlibris gjorde ju om nyligen men ska snart göras om igen enligt hemsidan. När jag klickar in mig på den nya sidan och kikar på böcker som jag själv skrivit om så ser jag inga blogglänkar längre utan främst korta recensioner från människor som tyckt till om boken på boktipset.se.

Inne hos boktipset läser jag att de ägs av Adlibris och det förklarar ju saken. Himla tråkigt dock då jag uppskattar både att mina egna recensioner har varit synliga där men också för att jag själv alltid klickar in mig på bloggar som skrivit om böcker jag är nyfiken på. Jag får väl bli bästa kompis med endast Bokus då istället, det går ju ändå inte att leka tre.

12 responses to “Nya, nya Adlibris – var tog blogglänkarna vägen?

  1. Jag gillade inte alls den nya layouten, det var för mycket scrollande och ointressant information. Och precis som du så saknade jag blogglänkarna. Det som står på boktipset är ofta inte så intressant och som bokbloggare så måste man ju då skriva två gånger och det vet jag inte om jag gitter…

  2. Nej, jag säger som du. Då blir jag kompis med Bokus i stället. Och faktiskt cdon också som precis börjat lägga till bokbloggar.

  3. Mailade dem och frågade om detta, de sa att de fortfarande höll på med hemsidan och att de inte var klara än. De ville gärna ha in tips på vad som skulle finnas och inte.
    Men fy fan vad tråkigt om inte blogglänkarna får följa med säger jag bara. Roligast när man hittar recensioner och nya bloggar!

  4. De syns nu i en Twingly-gadget nere till höger. Ser mkt fulare ut än förut.

  5. Hej,
    Vad roligt att ni uppskattar vår länkning till bloggare. Det gör vi också och för oss är detta en viktig del av boksidorna. Därför har vi planerat att detta även kommer finnas på nya Adlibris inom kort.

    Vänligen,
    Ylva på Adlibris

Kommentera

