Läsplanering sommar

Äntligen juni och läge för sommarläsning! Med bara sju dagar (eller färre) kvar av skolarbete ser jag fram emot lediga sommarkvällar som kan fyllas med läsning, löpning och kanske lite virkning. När det gäller löpningen siktar jag i nuläget på milen på 60 min och därefter halvmaradistans och jag följer med glädje olika träningsprogram. I virkningsväg finns ett fantastiskt projekt där man kan virka bläckfiskar till prematurer – en högst tilltalande tanke då jag själv haft bägge söner på neonatalen pga just prematur födsel.

Läsningen då? Tja, jag tänkte faktiskt köra ganska oplanerat under sommaren och mer bara ta det som lusten för tillfället pockar på. De åtagande jag har är En gåtfull vänskap till mitten av juni och Harry Potter 4 & 5 till mitten av augusti. Sen hoppas jag såklart på att hinna med någon mer isländsk bok innan jag far dit samt några av böckerna till Världsutmaningen – förmodligen 2666 och någon mer. Jag ska läsa och/eller recensera de 17 (!) barn- och ungdomsböcker jag åtagit mig. (Jeeezus – 17!) och jag ska avverka de tre recensionsexemplar jag har hemma: Den levande, Tisdagskvinnorna och Till bristningsgränsen vilken jag faktiskt håller på med just nu. Jag fick Fotografen från enbokcirkelföralla men erhöll den endast ca fyra dagar innan bokbloggpratet skulle avverkas så jag lade den åt sidan. Nu såg jag precis att sluttiden skjutits fram lite men jag hinner tyvärr ändå inte NU men förhoppningsvis snart. Men i övrigt 🙂 är det oplanerat!

Det har varit väldigt segt på läsfronten på sistone och även bloggfronten – jag har inte orkat med detta helt enkelt. Bara tanken på att skriva har varit övermäktig. Jag hoppas det ordnar upp sig under sommaren.

2 responses to “Läsplanering sommar

  1. Härligt med sommarledighet och bra jobbat med allt skolarbete. Min hög med ungdomsböcker som väntar på läsning är ungefär lika stor. Vi får peppa varandra under sommaren 🙂

Kommentera

