Planerar om

Planera är roligt men planera om är ofta nödvändigt. Idag avhandlades Drömbokhandeln på Fika & bokprat eller rättare sagt, den skulle ha avhandlats. Av fem närvarande deltagare så var det endast en som läst hela boken, vi var två som läst ca en tredjedel och resterande två hade läst ett eller två kapitel. Fast vi pratar åtminstone delvis om böcker och vi fikar ju så vi får förmodligen fortsätta existera. I och med detta kan jag i alla fall lägga den boken åt sidan. Jag har inte bestämt om jag ska plocka upp den igen eller inte.

På torsdag var det meningen att vi skulle prata om fjärde Harry Potter-boken. Den har jag inte ens öppnat utan helt enkelt prioriterat bort. Som tur i oturen var så insåg vi att vi är många som gärna skjuter den träffen på framtiden (det råkar gå lite inavel i bokklubberiet) så nu har jag hela sommaren på mig att läsa fyran och femman.

Det här gjorde att jag var helt fri att välja ny bok nu ikväll. Jag valde helt sonika Skugga-Baldur av Sjón som ingår i mitt egna Tema Island och jag kommer även att dubbelanvända den i Feministbibliotekets Världsutmaning som min Europa-bok. Jag behövde en kort bok just nu.

Förresten så är kurslitteraturen högst intressant som jag misstänkte. Jag kanske återkommer till den nån dag, här på bloggen alltså. 🙂

Kommentera

