Tegelstenstaggad

Både Bokmoster och Sincerely Johanna har haft vänligheten att tagga mig i denna lilla utmaning. Varken mitt läsande eller bloggande är på topp just nu utan det är skolan som gäller och sen hände något mer, ospännande, vilket jag återkommer till längre fram.

Jag har därför inte gjort en högst vetenskaplig analys av mitt bokhyllebestånd utan plockat ut de böcker jag tyckte verkade fetast. En del rejäla lästa tegelstenar som Stephen King och Dostojevskij har jag inte i mitt bestånd och reglerna löd ju så här:

– hitta de fem tjockaste böcker i din bokhylla som du läst
– hitta de två tjockaste böckerna i din TBR-hög (Böcker som skall läsas)
– och tagga sedan fem andra bloggare

Resultatet:

Inte ett så särdeles solklart och tydligt foto men de här böckerna står där:

  • Boktjuven av Markus Zusak (568 s)
  • Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami (742 s)
  • Tillbaka till henne av Sara Lövestam  (585 s)
  • Kafka på stranden av Haruki Murakami (528 s)
  • Jane Eyre av Charlotte Brontë (546 s)

Inga gigantiska supertjockisar någon av dem men däremot återfinns de allihop på min nya sida Favoriter och de är allihopa fempoängare. Detta kan betyda att jag faktiskt är en tegelstensfantast vilket vore bra då jag hittade en hel del ganska tjocka böcker i min TBR-hylla. De två med störst sidantal var:

  • 2666 av Robert Bolaño (1053 s)
  • Harry Potter and the Order of the Phoenix av J. K. Rowling (956 s)

Nallen är väldigt otjock men en god följeslagare sedan kanske 4-årsåldern. Då bar han en tröja med texten ”Hug me” men en hundvalp tuggade sönder den och lite av nalles öra för omkring 10 år sedan. Och ungefär 300 andra saker men vi tyckte väldigt mycket om henne ändå…

Just det – tagga andra. Jag liksom hoppar över det, pga tidsbrist pga det där ospännande. Alla som vill kan istället hitta sina fem tunnaste böcker i bokhyllan och de två tunnaste på TBR-listan! 🙂

5 responses to “Tegelstenstaggad

  1. Med tanke på att jag har läst 3 av dina 5 tegelstenar o gillat dem lovar det gott för Kafka på stranden o Tillbaka till henne!

  2. Vad roligt att du trots den lilla svackan antog utmaningen. Det var roligt att läsa ditt svar.

Kommentera

