Senilt värre

Seniliteten sätter in allt oftare nu för tiden. Jag blev tvungen att logga in hos Stadsbiblioteket och låna om några böcker. Då kikade jag in bland ”Mina favoriter” – en funktion där jag kan klicka i böcker jag vill komma ihåg men som jag inte skrivit upp på min vill läsa-lista på bloggen. Där hittade jag en massa isländska böcker. Ja, JUST det! Jag gjorde ju en tema Island-tipslista till mig själv vilken jag därefter glömt bort!

  • Skugga Baldur av Sjón
  • Bland träden av Gyrdir Eliasson
  • Sommarljus och sen kom natten av Jón Kalman Stefánsson
  • Änglarnas sorg av Jón Kalman Stefánsson
  • Solskenshäst av Steinunn Sigurdsdóttir
  • Tystnaden av Vigdis Grimsdóttir
  • Z en kärlekshistoria av Vigdis Grimsdóttir
  • Stormland av Hallgrimur Helgason
  • Måsarnas skratt av Kristin Marja Baldursdottir
  • Gift för nybörjare av Eirikur Örn Nordahl
  • Den lilla hästen av Thorvald Steen (norsk författare men boken handlar om Snorre Sturlasson)

Nu är det inte så mycket tid kvar inför resan och maj månads läslista är redan snudd på full men jag får helt enkelt omorganisera lite och sen satsa stenhårt de sista veckorna innan resan då skolan också är avslutad.

Kommentera

