Den där Liebster

hittade hit också. Det tackar jag Books ABC och Det mörka tornet högaktningsfullt för. Edit: jag tackar nu också Feministbiblioteket!

Självklart blir jag glad och känner mig uppskattad samtidigt som jag tycker det är lite kedjebrevsvarning på det hela och de bloggare som inte får någon kanske känner sig lite åsidosatta. Men jag svarar snällt på frågorna och taggar därefter alla som vill ha lite kärlek!

Vad ville du bli när du var liten?
Bra fråga. Min mamma har påstått att jag ville bli tandläkare (glo i folks munnar? huvva – aldrig!) men själv har jag inga som helst minnen av att jag haft några yrkesambitioner som liten. Egen häst ville jag såklart ha, så då svarar jag hästägare.

Vad är du i dag?
Bra fråga nr 2. Vad är jag? Jag försöker att vara i ständig utveckling helt enkelt.

Var vill du helst resa?
Varhelst en bra bok tar mig.

Var ser du dig själv om fem år?
I spegeln eller på gamla foton. Gud förbjude att jag ser mig själv i en dokusåpa.

Rött eller vitt?
Rödhårig sedan födseln och en kollega sa att jag därför kommer att bli vithårig (inte grå) längre fram.

Sommar eller vinter?
Sommar i skugga eller vinter i solen.

Skog eller hav?

Skog, skog, skog sedan Skogsmulles dagar.

Vad gör dig ledsen?
Maktmissbruk och försvarslöshet i kombination.

Vad är det bästa du vet?
De är två och de är ganska lika mig.

6 responses to “Den där Liebster

  1. Min syster frågade mig samma sak igår, hur funkar det här med de som inte får detta bog award. När många skriver att alla redan fått det (det stämmer ju inte riktigt).

  2. tur att någon blev tandläkare, även min tandläkares son

    • Självklart är det tur! Men jag hade aldrig klarat av det, inte heller fotvård. Däremot tar jag hand om andras barn dagarna i ända. Bra att det finns folk till allt!

  3. Håller med om att det är tråkigt för de som inte får. Jag försökte verkligen ha kolla på vilka som redan fått och ge till älsklingar som inte fått. Tror verkligen att alla i min lista fått men jag känner inte till alla! Nu fick jag lite dåligt samvete…:-( Överlag tycker jag sådana frågir/svar-enkäter är roliga att läsa för att man får veta mer om personen bakom bloggen!! 🙂

    • Nämen neej, inte ska du få det! Det kan aldrig hänga på en enskild människa att göra resten av mänskligheten nöjda och glada. Jag tycker också att det är kul att läsa svaren!

Kommentera

