Läsplanering april

Ny månad innebär ny läsplanering. Det spelar liksom ingen roll om jag håller den eller inte. Jag gillar helt enkelt att göra listor och känna att jag har en struktur för saker och ting. Månadens två bokcirkelböcker är Harry Potter and the Prisoner of Azkaban och Stäppvargen. Vad gäller recensionsex så har jag kvar Anna Starobinets Den levande som kom under mars.

Månadens kurs heter Pedagogisk dokumentation och bedömning och den verkar ha aningen mindre sidor än föregående kurs i form av kurslitteratur vilka dock ska läsas noggrannt så att jag är väl förberedd till den avslutande hemtentan. Jag har ofantligt många barn- och ungdomsböcker som väntar på att bli lästa och recenserade så de ska ligga i fokus under april.

Den sista april är deadline för Lyrans klassikerutmaning som jag misslyckas totalt med varenda gång. Det ser inte mycket bättre ut nu men jag kan alltid tillgodoräkna mig Stäppvargen istället för de som står på min lista.

Slutligen lovade jag i ett svagt ögonblick att kanske hänga på Feministbibliotekets Världsutmaning men jag skulle ju kanske kunna slänga in Stäppvargen eller Den levande som europeisk bok så klarar jag mig där men jag ska fundera på saken. Mitt främsta mål är ju ändå att läsa böcker utanför Europa men å andra sidan kan det vara kul att läsa något från ett för mig tidigare oläst land från vår egen kontinent.

4 responses to “Läsplanering april

  1. Du har väl sett att du fått en Liebster förresten? 🙂

  2. Ser fram emot sällskap i världsutmaningen, det ska bli kul! Tänker också kombinera en del böcker i olika utmaningar 🙂

Kommentera

