Topp Tio olästa böcker jag tvunget skulle ha

Veckans lista har rubriken:

Top Ten books I just had to buy but still hasn’t read

  1. 2666 av Roberto Bolaño
    för att så många olika människor hyllade den
  2. Yarden av Kristian Lundberg
    för att bokhora övertygade mig om att den är fantastisk
  3. Arseniktornet av Anne B. Ragde
    för att det är Anne B. Ragde och jag älskade Berlinerpopplarna-trilogin
  4. Vägen av Cormac McCarthy
    för att en bekant berättat hur hen läste denna och inte ens märkte att hen dreglade under tiden
  5. Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami
    för att det är Murakami såklart men den har inte stått länge i hyllan 

Alltså, övriga böcker på min ska läsas-lista är antingen vinster, fynd eller impulsköp och just impulsköp räknar jag inte som en bok jag-bara-var-tvungen-att-köpa. Jag har nog generellt få sådana böcker för ofta kan jag nöja mig med att bara skriva upp en intressant bok på att köpa-listan eller så nyttjar jag det fina biblioteket!

 

6 responses to “Topp Tio olästa böcker jag tvunget skulle ha

  1. Jag skulle vilja läsa Ragde, har hört mycket om hennes böcker.

  2. Intressant lista. Har dock inte läst någon av dem, men får kanske lägga till dem i min läs-lust-lista.

  3. Har funderat på att läsa Yarden men inte kommit mig för ännu.

Kommentera

