Topp Fem jag-köper-allt-du-skriver-författare

Först härmar jag Monika och säger att det var längesedan jag körde Top Ten Tuesday och jag håller med henne om att ämnena som varit inte riktigt passat min fantasi. Veckans lista har rubriken:

Top Ten Auto-Buy Authors

  1. Haruki Murakami – jag fattar inte att jag haft en orörd Murakami hemma i ett par veckor, det är självbehärskning som heter duga
  2. Sara Lövestam – jag har en bok kvar att läsa och så längtar jag kolossalt till i höst när hennes nya kommer! (fast jag vill såklart ha sommar först)
  3. Jonas Karlsson – alla noveller håller inte alltid världsklass men så fort jag ser hans namn så plingar det i min intresseavdelning
  4. Simona Ahrnstedt – den enda romanceförfattare jag någonsin läst och den enda jag kommer att behöva, completely satisfying
  5. Jón Kalman Stefánsson – jag har bara läst en av hans böcker men jag vet i alla fall att jag vill läsa alla

Sen härmar jag Books ABC och fyller på min lista med sådana som jag definitivt kommer att läsa nästa bok av:

  • Christie Watson
  • Felicia Stenroth
  • Sara Kadefors
  • Nene Ormes
  • Sofia Hallberg
  • Johanna Strömqvist
  • Jenny Milewski
  • Annakarin Thorburn
  • AnnaMaria Jansson

och så vidare i all evighet eftersom att varje gång jag läser en ny författare som jag gillar så vill jag såklart läsa mer utav denna och eftersom jag läser mest (för mig) nya författare så blir det liksom en explosionsartad tillväxtkurva på det här.

6 responses to “Topp Fem jag-köper-allt-du-skriver-författare

  1. Jag har samma problem med tillväxtkurvan. Kan man läsa för många nya författare?

  2. Har fortfarande inte läst någon av Murakami, det är nog dumhet snarare än självbehärskning. Men då vet jag i alla fall inte vad jag har missat 😉

  3. Ja, läs alla! av Jón Kalman Stefánsson

Kommentera

