Bokbloggare : Vem är du? Vad kan vi göra tillsammans?

Feelgoodbibliotekarien tycker att vi ska bjuda på oss själva och göra något tillsammans. Hon har därför utlyst en utmaning i ämnet.

1. Varifrån bloggar du? (Jag önskar mig en bokbloggarkarta, därav frågan)
Jag bloggar från Enskede strax söder om Stockholm.

2.  Förslag på hur vi bokbloggare skulle kunna samarbeta mer och bättre med varandra?
Hm, jag tycker vi är ganska bra på det på så vis att alla alltid är inbjudna till varandras bloggar. Om vi får tråkigt någon gång så kan vi väl skriva en novell ihop. Så där att man skriver fem rader var, som en sådan där teckning på vikt papper som man ritar ihop!

3. Förslag på hur vi skulle kunna samarbeta med bibliotek och/eller förlag?
Oj, det var en svår fråga. Jag kan tycka att många förlag är hyfsat generösa på att skicka ut böcker och att inbjuda till små festligheter. Vad gäller bibliotek så kanske vi kunde bistå dem i boktipsande på något vis, fast personligen ställer jag mig inte gärna framför folk och gör det. Det är utav en anledning som jag hellre läser böcker och gömmer mig bakom nätet.

4. Beskriv dig själv i form av en befintlig eller påhittad boktitel!
Men jeezus! Min kreativitet håller på att sina här. Ööh vad sägs om Rödluvan som aldrig hann allt hon ville?

5. Vad vill du veta om mig och andra bokbloggare? Lägg till din egen fråga här och skicka utmaningen vidare till en bokbloggare som du är nyfiken på.
Jag vill veta vilken musik ni lyssnar på, OM ni lyssnar på musik?
Själv funderade jag härom dagen över just mitt egna musikintresse. Från att ständigt ha levt med musik i öronen så lyssnar jag numera sjukligt sällan på musik. När jag gör det så vill jag helst höra sådan musik jag gillade som 14-åring: Joy Division, The Cure, Depeche Mode eller kanske lite gammal hårdrock, Di Leva och Lenny Kravitz.

15 responses to “Bokbloggare : Vem är du? Vad kan vi göra tillsammans?

  1. The Cure, alltså. Hade jag aldrig gissat ;-).

  2. Rolig titel! Inte de lättaste frågorna dock…

  3. Kul fråga med musiken 🙂
    Min kreativitet tog också slut, så jag räddades av dottern 🙂

  4. Kul idé på fråga 2! 🙂
    Jag lyssnade också mycket på musik tidigare, nu blir det inte mycket alls. Vet inte varför. Men jag blir glad när jag hör jazz, First Aid Kit, Mando Diao…

  5. Jag lyssnar på ofantligt mycket musik och konstigt nog är det den del av mitt kulturintresse som får minst utrymme på bloggen. Jag lovar att det ska bli ändring på det och jag ska dela med mig mer av vad jag lyssnar på.

  6. Hahaha! Jag gillar det The Cure och vet väl egentligen inte riktigt vad jag gissat. The Cure-lyssnarna i ungdomen var ju de coola. Inte boknördarna. Men saker och ting förändras: The Cure + boknörderi = sant.

    • Nu var ju förvisso jag (och säkert du) extremt coola 😉 men jag skulle inte säga ”jocks and pramqueencool”. Min bild av de jag hängde med var väl lite klyschigt att antingen var man mer åt dricka folköl och hänga på punkställe eller mer sitta i källaren och röka och (låtsas) läsa Kafka. Till mitt försvar säger jag att jag 1) drack folköl 2) hängde på punkställen och 3) faktiskt LÄSTE både Idioten & Brott och Straff. Hur coolt är inte det?!!! 🙂

  7. Pingback: RT Bokbloggare: Vem är du? Vad kan vi göra tillsammans? | litteraturkvalster & småtankar

Kommentera

