Bokbloggsjerka 15-18 februari

Dags för bokbloggsjerka igen:

Det finns en uppsjö av böcker om skrivande men kan du tipsa om en bok om läsande?

Som blivande lärare för åk F-3 får jag något vilt i ögonen över ett sådant här ämne och tänker genast på massor av böcker om läsinlärning, läsförståelse, texthantering osv. En fantastisk bok om just läsning av böcker och boksamtal är såklart Aidan Chambers Böcker inom och omkring oss som jag älskade och hoppas kunna återkomma till många gånger. Ett annat ämne här är ju högläsning vilket jag kommer gå in mer på inom snar framtid!

22 responses to “Bokbloggsjerka 15-18 februari

  1. Snyggt omslag också. Tack för tipset!

  2. Ska bli intressant att läsa vad du mer skriver om det här! Jag skrev ur föräldraperspektivet lite;-)

  3. Roligt, den har jag aldrig hört talas om.

  4. Ah, är samma som jag hittade igen i min hylla, däremot har din mycket snyggare omslag!

  5. Vilken intressant titel! 🙂 Ska nog kolla in den. Tack för tipset!

  6. Glömde helt av att jag har den här boken i bokhyllan.. :/ Kunde inte komma på en endaste till min egen jerka..haha.. bra att du påminde mig, den är riktigt bra!

  7. Tack för tipset!

  8. Ja det var ett bra tips, den har jag inte läst
    Mia

  9. Vad intressant med högläsning. Det inlägget ser jag verkligen fram emot.

  10. Har aldrig hört talas om denna bok, men omslaget är riktigt lockande!

Kommentera

