Topp Tio (Fyra) debutromaner jag ser fram emot 2013

Veckans lista har rubriken:

Top Ten 2013 Debuts I’m Looking Forward To

  1. Välkommen ut på andra sidan av AnnaMaria Jansson har jag ju redan börjat på
  2. Jag biter i apelsiner av Annakarin Thorburn
  3. Öppen stad av Teju Cole
  4. Slottet av is av Janina Kastevik

och det är här någonstans jag skulle behövt den där katalogen från Svensk Bokhandel… Jag har hittat några fler debutromaner men inte som lockar mig så fasligt mycket. Tipsa mig gärna eftersom att jag trots allt har en faibless för just debutromaner! (Fast jag brukar upptäcka dem först när de redan varit ute ett tag.)

8 responses to “Topp Tio (Fyra) debutromaner jag ser fram emot 2013

  1. Jag har också så sjukt dålig koll på debutromaner, böcker som ska komma ut överhuvudtaget..

    • Haha, ja, alla bokbloggare borde verkligen få den informationen kontinuerligt! Det hjälper förvisso litegrann med nyhetsbrev och att gilla förlag på facebook men det ger ingen helhetsbild.

  2. Debutromaner känns jobbigt att ha koll på, då vet man ju inte ens vad man ska leta efter 🙂

    • Äsch, man läser ju om handlingen och känner om det lockar. En debutroman kan ju ha legat och grott hos en författare i 10-20 år medan nästa roman skapas på något år. Nu generaliserar jag förvisso men åtminstone ibland är det ju så vilket är en häftig grej tycker jag!

  3. Fältöversten är en roman som jag tänkt läsa. Jonas Malmborg, sedan har jag precis börjat läsa Olga Grjasnowas roman Ryssar är såna som gillar björkar. (Om nu utländska debutanter räknas 🙂

  4. Jag biter i apelsiner är den enda av dessa jag har hört talas om då jag fick hem den för några dagar sedan:)

Kommentera

