Varför läser man böcker? del 2

Alltså, jag vet inte om det är någon som driver med mig eller bara vill läsa mitt förra inlägg men under det här årets inledande 11 dagar har jag hunnit få följande sökningar:

  • varför läser man böcker (1)
  • värför läser man böcker (1)
  • varför läsa böcker (2)
  • därför läser jag bökerna (2)

Så på allmän begäran släpper jag nu facit.

Man läser böcker därför att det är:

  • roligt
  • berikande
  • stimulerande
  • lärorikt
  • engagerande
  • upplivande
  • bildande
  • underhållande
  • inspirerande
  • tankeväckande
  • givande
  • intressant

och dessutom utgör de lästa böckerna ett gediget underlag att utöva statistik på.
Återkom gärna om ni har fler frågor!

7 responses to “Varför läser man böcker? del 2

  1. Är det en lärarsökning eller en elevsökning, tro? Eller är det bara någon som sitter med bok i hand som undrar varför? Eller en tv-spelsgalning som plötsligt behövde veta vad böcker tjänar för syfte? Frågorna hopar sig.

  2. Ja, visst blir man nyfiken på sina googlare och vad de är ute efter..! Hur som helst lär du få ännu fler träffar på det nu när du har skrivit det en massa gånger…

  3. Jag har också några sådana söktermer! Kul 🙂

    • Precis som Helena F förutspått så har jag nu fått sjukt många träffar på denna och liknande sökfraser. Jag är bara så sjukt nyfiken på vad det är de egentligen vill veta!

  4. Pingback: Varför läser man böcker? | Bokdivisionen

Kommentera

