Tematrio – Klassikerläsning

Veckans tematrio hos Lyrans noblesser:

Berätta antingen om klassiker ni läst och vill tipsa om eller berätta om klassiker ni skulle vilja läsa.

Jag slår två flugor i en smäll och anmäler härmed min line-up för deltagande i  Lyrans klassikerutmaning. Eftersom att jag bara klarade en av fyra anmälda böcker i somras så kör jag helt enkelt en ny omgång för dessa kvarvarande tre. Ungefär som när man får komma tillbaka till Robinson-ön eller något liknande.

  1. Alice i underlandet av Lewis Carroll
  2. Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov
  3. Kallocain av Karin Boye
10 responses to “Tematrio – Klassikerläsning

  1. Alice i Underlandet ska jag skriva upp till min egen lista över klassiker jag vill läsa 😉 Tack för tipset!

  2. Alice i underlandet… där kom den igen. Nu måste jag nog göra något åt detta.

  3. Nämen, HURRA, vad glad jag blev över att Mästaren och Margarita var med på din lista. Ska läsa den i svensklärarnas bokcirkel på jobbet och har inte känt någon större läspepp. Men är den något för dig finns det kanske hopp ändå.

    • Haha, med risk för att göra dig besviken så är det en utav sambons favoritböcker som jag vill läsa bl.a. därför. Fast jag gillar det där ryska så jag tror att det KAN vara något för mig! 🙂

  4. Jag har inte heller läst Alice i Underlandet. Borde läsa den.

  5. Har inte läst någon av de där men håller med er andra…Alice vore ju spännande att läsa!

Kommentera

