Litterära nyårslöften

Ord och inga visor påminde mig om att jag faktiskt avgav några litterära nyårslöften i januari 2012 och strax efter det frågade Lyran om vi har några nya i veckans tematrio. Först vill jag klargöra hur mina gamla löd:

1. Jag ska läsa fler böcker än förra året.

2. Jag ska skriva några rader om mina lästa böcker.

3. Jag ska läsa tre böcker ur min sambos bokhylla.

Jag kan konstatera att jag klarat alla tre! Tjoho! Har jag några för i år då? Först tänkte jag säga nej men efter att ha konsulterat min statistik sätter jag tre nya löften:

1. Jag ska läsa fler böcker på engelska.

2. Jag ska läsa fler utomeuropeiska böcker.

3. Jag ska läsa någon bok från varje världsdel.

Japp, det blev en liten internationell prägel på det hela. Samtidigt älskar jag ju svenska, kvinnliga debutanter så jag ska absolut inte fly landet helt och hållet utan bara försöka bredda mig lite. Men jag gör inte detta till utmaningar utan just bara nyårslöften som ju kan brytas eller glömmas bort…

4 responses to “Litterära nyårslöften

  1. Fina löften! Läsa mer på eng ska jag också försöka. Alla världsdelar är en mysig ambition för det finns ju så mycket att upptäcka. Jag puffar för Afrika!

Kommentera

