Hej nya favoritförfattare!

Under 2012 kom jag igång ordentligt med min läsning igen och jag har läst många bra författare. Jag håller fortfarande Murakami som min toppfavorit men följande författare har jag läst för första gången och vill inom snar framtid läsa mer utav, fast några utav dem måste såklart skriva något nytt först:

  • Christie Watson
  • Felicia Stenroth
  • Sara Kadefors
  • Nene Ormes
  • Simona Ahrnstedt (fast jag hann läsa två böcker!)
  • Sofia Hallberg
  • Johanna Strömqvist
  • Sara Lövestam
  • Jenny Milewski
  • Jón Kalman Stefánsson

Uppenbarligen har jag en faibless för kvinnliga svenska debutanter men det kunde ju vara sämre.

Följande författare platsar i kategorin Ja, men just det, det var ju DU som var bra, dig ska jag läsa ännu mer av:

  • Carl-Johan Vallgren
  • Stephen King
  • August Strindberg
  • Jonas Gardell
  • Jonas Karlsson

Med en förhoppning om att möta många nya favoritförfattare under detta år!

2 responses to “Hej nya favoritförfattare!

  1. Du måste läsa Halvblod av Sofie Trinh Johansson. Hon är jättebra!

Kommentera

