Varför läser man böcker?

Marcusbiblioteket gjorde det med bravur igår men jag tänkte åtminstone presentera en liten smakbit på årets söktermer som har tagit läsare hit till bloggen:

Årets mest använda sökterm var ”rör mig inte” tätt följd av ”lotta lundberg ön”. Bägge två är böcker jag läst via Booked och de förekommer i  otaliga söktermskombinationer.

Fördelen med att skriva om Strindberg och andra böcker som högstadie- och gymnasieböcker förväntas läsa är att man får många googlingar av typen ”berättarperspektiv hemsöborna” eller ”recension en ö i havet” eller varför inte ”instuderingsfrågor ungdomsbok”. I den här kategorin är ”hemsöborna bok tjock” och ”bra att läsa gammal litteratur strindberg” mina favoriter.

De språkintresserade personer som sökte på ”nähepp på engelska” eller ”franskt uttryck otur för dig” fick nog inte rätt svar här men jag hoppas det gick bra ändå.

Roligt är att ”rara odjuret” i lite olika former lockat hit ett par besökare för det är en gammal bok jag vårdar ömt!

Det är skönt att höra att det finns fler än jag som ofta har problemet ”förstår inte vad jag läser”.

Frid hoppas jag den funnit som sökte på ”jag bara är” och glädje tillönskar jag dig som sökte på ”yippie vad är det”.

Slutligen hoppas jag att du vilsna själv som frågar dig ”varför läser man böcker” har fått ett svar på den frågan. Om inte önskar jag dig välkommen tillbaka under 2013 så kanske vi kan reda ut det tillsammans!

Edit: Nu kan du finna svaren du söker här!

2 responses to “Varför läser man böcker?

  1. Pingback: Hur har din dag varit? eller Hur hittar ni hit? « Books ABC

  2. Pingback: Varför läser man böcker? del 2 | Bokdivisionen

Kommentera

