Topp tio 2012

Jag fixar inte detta med att rangordna böcker eftersom att jag tycker att olika böcker har olika saker att ge vid olika tillfällen. Det jag har gjort är dock att försöka plocka ut de tio lästa böcker under året som påverkat mig mest på något sätt:

  • Överenskommelser av Simona Ahrnstedt
    Årets kärleksinjektion på berg och dal-bana
  • Udda av Sara Lövestam
    Så många fantastiska karaktärer
  • 11/22/63 av Stephen King
    Fantastiskt berättad historia som fick mig att nyupptäcka Kingen
  • 1Q84-serien av Haruki Murakami
    Murakami gör det igen
6 responses to “Topp tio 2012

  1. Udda är riktigt bra, tycker jag!

  2. Håller med om att det är svårt att rangordna. Har flera som jag tycker var bäst och som du säger, det är bra på olika vis….!!

Kommentera

