Mitt bokår 2012

Först och främst är jag glad över att jag har läst så många böcker under det här året. Förra året läste jag bara 11 stycken och i år blev summan 58. Nu kan man ju alltid vara petig på olika sätt när man räknar men jag har räknat med noveller som en läst bok samt barnböcker från 9 år på min lista. Jag läser en hel del bilderböcker samt böcker för barn 6-9 år också men de lämnar jag därhän. De kopiösa mängderna facklitteratur som skolan får mig att läsa tar jag inte heller med i denna statistik.

Jag är också glad att jag upptäckt e-böcker detta år. Jag inledde så smått med novellsamlingen Spelreglerna och mitt utlåtande en bit i denna löd: ”Jag vet dock inte om jag skulle vilja läsa en roman på detta vis och dessutom gillar jag faktiskt pappersböcker”. Men se det ville jag visst och det blev hela 10 stycken till sist!

2 responses to “Mitt bokår 2012

  1. Skönt att inte ”alla andra” bokbloggare läser hundratals böcker… Får lite komplex när jag läser om en del som läser uppåt 200… Jag kommer landa på 57, tror jag.

    • Haha, eller hur? Fast ibland tycker jag ändå att jag stressläser för att jag har så många måste-böcker att hinna med. Det kanske vore bättre att läsa långsammare och mer eftertänksamt emellanåt?

Kommentera

