Tematrio – Litterära klappar

Veckans tematrio hos Lyrans noblesser:

Berätta om tre böcker ni fick eller gav bort i julklapp!

Jag fick inte en enda bok i julklapp men å andra sidan så önskade jag mig inga julklappar överhuvudtaget. Jag är en sådan typ som tycker att det räcker att ge barnen klappar och jag är allergisk mot måsteköpaenjulklapp-julklappar. Tre böcker gav jag bort i jul och sålunda var alla till barnen:

1. Uppdraget av Michael Grant stod 10-åringen och klämde på senast vi var på SF-bokhandeln så den fick han.

2. Vättar i väggen (Spiderwick) av Holly Black fick han också. Han gillar filmen och jag läste att folk tyckte att filmen var värdelös och böckerna sååå mycket bättre och de innehöll sååå mycket mer (ovanligt va?) så jag tänkte att det kanske var något för honom.

3. Tomten är vaken av Astrid Lindgren köpte jag faktiskt för att vi skulle läsa den till julavslutningen i årets bokcirkel. Nu hann jag aldrig läsa den och jag hann inte heller gå på bokcirkeln (den där skolan kom i vägen igen) men alla andra blev sjuka eller hade för mycket läxor de också så det blev inget i alla fall. Hur som helst stod jag där med en alldeles ny bok i handen och bestämde mig därför för att ge den till 6-åringen.

6 responses to “Tematrio – Litterära klappar

  1. Jag skrev också om böcker jag gett bort i jul.

  2. Vi har försökt övertyga barnen om Holly Black men inte lyckats.

  3. Jag har också bara gett bort böcker. Har själv fler än jag behöver just nu:))

Kommentera

