Tematrio – sommarens läsplaner

Veckans tematrio hos Lyrans noblesser:

Vad planerar du att läsa i sommar! Berätta om tre planer!

Det är inte ofta jag hänger med på Lyrans tematrio då jag ofta inte ids tänka till så pass som kan krävas för ett inlägg. Dem här veckan blev det dock ganska lätt eftersom jag redan har så mycket av min kommande läsning listad.

1. Jag har ju anmält mig till Lyrans klassikerutmaning och hoppas på att avverka Alice i Underlandet, Mrs Dalloway, Mästaren och Margarita samt Kallocain.

2. Jag kommer garanterat att sätta tänderna i 1Q84 och hoppas att del 3 på pocket kommer under sommaren, i annat fall blir det bibblan.

3. Jag ska läsa en sådan där deckare som man ska läsa på sommaren och nu börjar det väl bli dags för mig att aktivt välja ut en lämplig.

Dessutom hoppas jag på att överhuvudtaget hinna läsa så mycket som möjligt men jag kommer inte läsa en endaste facklitterär bok som har med lärarutbildningen att göra!

Kommentera

