Det kan löna sig att rota i tunnor

Var på bibblan idag och kikade som vanligt ner i Readcycling-tunnan. Jag brukar inte hitta något där men idag ville ödet annorlunda. Under ett par menlösa deckare och Sidney Sheldons Tracys hämnd låg ett läst och tummat exemplar av En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie som ju står på min önskelista. Nu måste jag bara komma ihåg att ta med mig nåt eget att lägga i tunnan vid nästa besök.

4 responses to “Det kan löna sig att rota i tunnor

  1. Jag har aldrig sett en endast bok i readcykling tunnorna, de ekar alltid tomma när jag har vägarna förbi! Kul att du fyndade! 🙂

    • Den här innehöll faktiskt ganska många böcker men det var mycket som var av tvivelaktig kvalitet. När jag hittat min halva gula sol så grävde jag faktiskt inte vidare, om det fanns en pärla till så fick någon annan lycklig själ ta den.

  2. En halv gul sol fick jag av min lärare när jag tog studenten. Den är väldigt bra. Hemsk med bra!

    • Ja, jag anar att den är väldigt bra. Jag blev förvånad att någon dumpat en bra bok i tunnan! Själv kommer jag förmodligen lägga en mindre bra bok där för de som är bra vill jag ju behålla och kanske läsa om någon gång!

Kommentera

