Halleluja och små demoner

Jag vill bara säga att jag är glad att jag började bokblogga. Jag har hittat tillbaka till mitt intresse läsningen och berett plats för det i mitt liv. Jag har redan läst fler böcker detta år än jag gjorde hela förra året. Jag har härliga listor på över 50 böcker som jag ska läsa en efter en. Den listan bara växer. Jag får ett litet hallelujamoment här.

Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Boks händer

The curious case of the books skrev igår om en fantastisk sida hon tipsats om: Small Demons. Jag kan inget annat än att hålla med. Jag verkligen älskar när jag i en bok får tips, idéer eller rentav tics på något. Jag var tvungen att läsa The Great Gatsby efter att ha hört tjatet om denne författare i  Norwegian Wood. Precis som jag blev tvungen att läsa Krig och Fred efter Renées prat i Igelkottens elegans. (Dessvärre fanns den inte att köpa och jag insåg att jag inte hade tid för en lånetegelsten men jag ska fortfarande läsa den.) Jag kommer bara längre och längre in i lästräsket och I love it. (Halleluja igen)

2 responses to “Halleluja och små demoner

Kommentera

