Impulslån

Jag reserverar gärna min kurslitteratur men har inte kunnat förmå mig att lägga en ynka tia på att reservera Himmel och helvete som jag ju ska ha läst till nästa bokcirkelträff. Jag är inte heller i ekonomisk position att inhandla något inbundet för tillfället. Idag passerade jag ett annat bibliotek än mitt stamställe hemma i centrum. En snabb sökning i mobilen gav vid handen att de hade ett ex. inne så jag travade upp till biblioteket. Jodå där stod den! Jag plockade på mig den och begav mig mot lånedatorn när något rödgrönt  plötsligt skimrade till på min vänstra sida. Nudelbagaren läste jag på framsidan och kände ett sånt där wow – dig ska jag ha. Kärlek vid första ögonkastet. Jag lyfte ner boken och skummade lite snabbt igenom baksidan. Jupp, det här var den rätta för mig. Utan protester lät hen sig lånas och slinka ner i väskan min. ❤

Kommentera

