Bokbloggsjerka 23-26 mars

Dags för veckans bokbloggsjerka igen:

Berätta om årets hittills bästa läsupplevelse.

Med risk för att upprepa vad jag skrivit på sistone så får jag nog säga Överenskommelser. Det var en bok som överträffade alla mina förväntningar och tog mig med storm. Det var helt enkelt omtumlande läsning! Jag saknar att inte få ta del av Beatrices liv men väntar med spänning på Simona Ahrnstedts nästa bok. Jag erkänner att jag inte för några månader sedan tippat på att jag skulle placera en Romance-bok på denna plats men det var uppenbarligen precis vad jag behövde i precis den stund som jag läste denna bok. Fin litteratur eller ful litteratur. I don’t give a shit – bara läs!

13 responses to “Bokbloggsjerka 23-26 mars

  1. Tänkte redan senast du skrev om boken att den borde man läsa. Åker upp på önskelistan:)

  2. Den ska jag kika mer på! 🙂

  3. Låter som en bok som jag hade behövt läsa nu. Efter vad som känns som en evighetslång kamp med Knausgårds kamp. Ska minsann kolla upp denna!

    • Vem är den där Knausgård egentligen? Varför vill alla läsa om hans barndom? Han har inte gått mig förbi då han synts överallt men jag har liksom inte greppat honom. Om det vore en svensk som skrivit Min kamp – vem skulle det vara då?

      • Jadu, vem är mörkast och dystrast i Sverige? Jag har egentligen ingen aning om vem denne Knausgård är, varför han är så känd att han kan släppa en biografi i sex delar.

        Jag kan ju lugnt säga att det inte blir någon mer Knausgård för min del. Storheten går mig helt förbi och det känns lite som kejsarens nya kläder.

  4. Trevligt tips! Har varit sugen på att läsa något Harlequin-aktigt ett tag (om det nu är det). Mest för att vidga mina vyer!

  5. Denna läste jag förra, eller kanske förrförra året men den var bra! Författaren håller på med sin nästa bok nu som jag ser fram emot:-)

  6. Redan på listan sen jag läste ditt förra inlägg;-)

Kommentera

