Bokbloggning vs Studier

Igår fick jag hem nya Booked-boken Rör mig inte. Det kliar i fingrarna att plocka upp den och läsa. Jag har aldrig direkt bantat men att sitta bredvid spännande, lockande och inbjudande skönlitteratur när man vet att man borde koncentrera sig på Lärande, skola, bildning eller Perspektiv på lärande – det är inte lätt. Det gäller att vara stark till sin karaktär och undvika frestelserna eller att lura sig själv. Men sen har vi ju datorn också. Jag intalar mig själv att jag skriver på en hemtenta medan jag i själva verket snickrar på ett inlägg. För att inte tala om mobilen. Jag har Perspektiv på lärande med mig i väskan nu. Jag skulle bara kolla lite om det fanns något spännande bokbloggsinlägg först. Oj, nu är det visst dags att kliva av bussen. 🙂

One response to “Bokbloggning vs Studier

  1. Känner igen det där fenomenet… alltför väl.

Kommentera

